måndag 8 augusti 2011

Sommaren som gått...träningen som varit...

Med denna rubrik så låter det åter igen som att jag anser att sommaren är förbi men det är den ju definitivt inte.
Jag har i och för sig redan sett ett flertal gula löv på marken och även noterat att solen går ner tidigare än för ett par veckor sedan. Men,men... Augusti är i allafall definitivt fortfarande en "sommarmånad" och i Spanien så är det såklart mer sommar än någonsin...om några timmar så lyfter planet. Jag har varit vaken hela natten och ser framemot att få sova på planet och på bussturem på 2 timmar till Algeciras.
Tanken med detta inlägg var att rapportera hur "livet efter maran" fortskridit, dvs hur träningen gått nu sommar, i Juni och juli.
Juni:
Löpning: 170.3 km a´12 pass,
Alternativträning (inte kondition): 13 timmar
Total träningstid: 29:34:21
Juli:
Löpning: 286,0 km a´18 pass
Alternativträning: ca. 7.5 h
Total träningstid:35:07:13

Trots att jag har jobbat väldigt mycket i Juli så har jag fått in träningen väldigt bra. Jag har känt ett starkt behov av att få springa då det har känts uppiggande. Jag kan dock konstatera att sömnen under juli varit "så där", jag känner och vet att jag har fått för lite sömn.
Nu så är det äntligen dags för semester och kroppen ska få den återhämtning efter träning som den förtjänar :) Nu --- packa det sista innan jag drar till Arlanda!