måndag 29 augusti 2011

Är jag redo?

September-månad drar igång nu i veckan. Månaden när det gäller! Lopp, lopp och lopp. Min första riktiga tävlingsmånad för i år. Hjälp!!! I våras tvingades jag avstå från tävling efter tävling på grund av skada. Att vara åskådare är kul på sitt sätt men inte om man egentligen vill springa...



Nu däremot, under sommaren, så har benhinnorna hållit sig lugna. Jag har haft lite småkrämpor här och där och känt mig sliten stundtals men det har nog berott mycket på förändringar av underlag och slarv med stretchningen. På lördag springer jag i allafall tjejmilen, det känns spännande. Jag tar en vecka i taget nu när det kommer att vara lopp varje helg.Nervositeten är dock ett faktum. Jag har svårt att avgöra i vilken form jag är i. I morse så var jag förövrigt med om en mindre kul morgonjogg, jag hade nämligen en fruktansvärd håll mestadels. Det var evigheter sedan sist, riktigt oskönt kan jag säga. Nu ska jag svara på alla obesvarade kommentarer och mejl som jag fått när jag var botrest... Ledsen att det tagit så lång tid... Krams!

4 kommentarer:

Sofy sa...

Lopp varje helg - det var en utmaning! Ladda med bra mat, ordentligt med bra återhämtning (vila = vila på riktigt, viktigt - oftast försöker man hinna göra allt annat på sina vilodagar). Det kommer säkert gå toppen. ÖS!

Cattis sa...

Oh, vilken härlig månad du har framför dig. Det ska bli roligt att följa dig under loppen.

Lycka till/Cattis

Lina sa...

Tack sofy!:) ja det känns skrämmande och roligt på samma gång;)

Lina sa...

Cattis: ja det kommer bli en kul månad!:) jag är pirrig:)