lördag 10 oktober 2009

Redo?

Hässelby-loppet imorgon! Jag sprang 3 km idag faktiskt. Ett expriment, jag brukar alltid vila dagen innan helt och hållet men det känns bra att testa på lite olika "uppladdningssätt" och se vad som passar för en själv.

Imorrn ska det regna såg jag :( jag hoppas verkligen på uppehåll under loppet, annars är det inte så kul :(

Jag har funderat lite på hur jag ska lägga upp det hela. Planen är att hitta mitt egna tempo och inte fokusera på något annat än just mig själv. Försöka springa det i en ganska jämn takt, i och för sig börja lugnt och satsa lite extra de sista 5 kilometrarna, lätt hänt att man gör tvärtom. Jag hoppas på att slå mitt personbästa på milen, 47:46 som jag sprang i Augusti på tjejmilen, även om det bara handlar om sekundrar så är jag alltså nöjd.

Jag ska värma upp ordentligt innan loppet också.
Jag funderade på om jag skulle ha min ipod eller inte. Jag tänkte att det kanske är bättre att köra utan på ett lopp, typ att man omedvetet ändrar tempot hela tiden, men jag har nog kommit fram till att jag tar den allafall. Jag springer ju för att ha roligt, inte för att vinna, och jag tycker ju att det är roligare med musik i öronen, synd att jag spelat sönder låtarna bara :p

Nu ska jag äta lite kvällsmål och sen lägga mig och läsa, bara koppla av! Hoppas på o vakna utsövd och pigg, och att det är en bra "löpardag" som väntar!

Lycka till alla ni som ska springa loppet imorrn!

//Lina

9 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Lycka till imorgon!

Smart drag att ta med iPoden - du behöver ju inte ha musik i öronen helta tiden (tänkte på hur jubel, påhejning mm kan öka en fart på slutet av ett lopp).

Blir spännande att läsa hur det gick för Dig!

Kalle sa...

LYCKA TILL du oxå Lina!!!

David.B sa...

Lycka till Lina, håller tummarna för att du persar i morgon. Men som sagt gör du inte det så är det ju inte hela världen, så länge du har roligt...

Lina sa...

Tack allihopa!!!:)Jag ska göra vad jag kan :)
//Lina

Ousa sa...

Tror jag sprang brevid dig idag. Det gick bra för dig! Bra löpsteg!

Thomas A sa...

Grattis till en fin tid! Hoppas att du är nöjd med loppet också. Snart börjar TSM-träningarna, det ska bli kul.
Kram
Thomas

Lina sa...

Ousa- där ser man :) Hoppas du är nöjd med tiden och att det kändes bra under loppet! :)
//lina

Lina sa...

Thomas- Bra att du är uppdaterad och håller koll, :) viktiga grejer det här, det vet ju du;):)
Ser också framemot TSM, ska bli riktigt kul, jag undrar vad som är planerat för Run-offen:) Bara två veckor kvar! Hoppas festen igår var bra nog för att stå över hässelbyloppet ;)
Kram!!!//lina

Lina sa...

ousa- nu såg jag dock på din blogg att det inte kändes så bra, men grattis till en bra tid allafall!//Lina