söndag 11 oktober 2009

I had a plan...




...och jag genomförde den...
Igår kväll satt jag och funderade lite på vad jag ville få för tid idag på Hässelbyloppet. Jag kom fram till att bara jag slår mitt personbästa så skulle jag bli jättenöjd. Jag kikade runt lite på resultat från gamla lopp. Jag räknade sedan ut vilka kilometer- tider jag måste ha för att kunna "klå" mig själv. Mitt gamla personbästa låg på 47:46.
Som ni kan se på mina "tjusiga" anteckningar så kom jag fram till att 46:30 var min önskade måltid idag. Jag skrev ner några av dessa hålltider på handleden brevid klockan och checkade av kilometer för kilometer. Vid 5 km visade klockan 23:03, det kändes stabilt! Jag njöt av loppet, det kändes inte så jobbigt alls. jag hade en skön känsla i kroppen. Tack vara mina "handledsanteckningar" så kändes allt så härligt kontrollerat. Jag visste hur jag låg till och vad mitt mål var och jag höll fast vid det. På upploppet så drog jag på allt vad jag hade, jag älskar den där sista biten på ett lopp när man bara får ge allt och inte har något längre att förlora! Min tid idag blev 46:20 :)


Ps. Måste givetvis tillägga att min vän Michel, som jag kört extra hårt tillsammans med ett par veckor, fick den fina tiden 43:17 idag, bra jobbat kämpe! :)

10 kommentarer:

Kalle sa...

GRATTIS!!!!!
Vilken slakt av det gamla rekordet:-)
Du fick som du ville, en positiv avslutning på tävlingssäsongen och något att bygga vidare på till nästa säsong.
Vad kan inte då hända? t.ex på Milspåret som väl är en ännu snabbare bana eller...?
Ps. och visst blev det som jag trodde, jag åkte på däng, BIG TIME! Ds.

Karin sa...

Härligt Lina (och Michel också) kanontider!! Bra jobbat och det måste vara härligt att avsluta "lopp-året" på ett så storstilat sätt. Kram Karin

Pernilla Hult sa...

Grattis!

Skönt att få avsluta tävlingssäsongen så BRA!

// Pernilla

Staffan sa...

Instämmer, härligt att avsluta tävlingssäsongen 2009 (?) med ett nytt PB - Grattis!
Staffan

Lina sa...

Kalle- Haha... schysst;) men jag vet inte om det är så himla coolt att jag slog just dig, med tanke på att du nämde att du skulle ha 50 km löpning i benen från igår... Grymt bra kämpat från din sida måste jag säga.. vad sprang du på idag? att du ens tog dig dit :p
//Lina

Lina sa...

Karin- Tack så mycket!!:) när ska vi ta vår gemensamma löparrunda allihop, vore riktigt skoj! snart! //Lina

Lina sa...

Pernilla- tusen tack, tack för senaste kommentaren också! Riktigt peppande att få lyckönskningar innan ett lopp!!! :)
//lina

Lina sa...

Staffan- jaaa superhärligt med nytt PB, så länge det går i rätt riktning så är man ju riktigt nöjd... :) :) :) jaa det verkar bli årets sista lopp, har inte hittat ngt passande lopp framöver...borde helt klart finnas fler lopp på hösten!! //lina

Kalle sa...

Det gick över förväntan :-) Har väl blivit härdad av sommarens alla ultror och maror.
Tiden blev: 47:28!

Lina sa...

Kalle- Grymt!!!Grattis :)!!