söndag 4 oktober 2009

1 vecka kvar...

...till Hässelby loppet...
Inför just det här loppet så har jag ovanligt höga förväntningar. Ja, jag brukar väl vara lite "överladdad" inför de flesta loppen men nu känns det annorlunda, mer press. Jag tror det beror på flera faktorer;
Jag har tränat mycket i sommar och vill testa av formen, visserligen sprang jag tjejmilen men efterssom jag hade ont i halsen den dagen så undrar jag om jag kan få bättre tid än så, trots att jag var supernöjd med tiden, det var ju faktiskt den bästa tid jag gjort på ett milslopp.

Jag tror jag också är extra pressad för att det troligtvis är mitt sista lopp för i år, och det vore ju schysst att ha ett bra personbästa -09 så man vet vad man ska förbättra 2010 ;)
Den tredje faktoren är att jag ska springa i tävlingsklassen. Förra året så sprang jag motionsklassen och det är ju alltid en "egokick" att få springa om folk; motsatsen är jag osäker på, antingen så pushar det mig och jag gör bättre ifrån mig, eller så pushar det mig för mycket så jag går ut för hårt och typ går "in i väggen"...Vi hoppas på det förstnämda :)

... som ni ser mycket tankar ;) Idag har jag tagit ett lugnt milspass i Ursvik med Michel. Underhålla formen utan press är allafall vad jag tänker göra med träningen i veckan. Samla krafter och äta bra mat! Hässelbyloppet, here I come!

//Lina

3 kommentarer:

Kalle. sa...

Du kommer kunna få rätt så många "egokickar" i år också:-). Tittade just på resultaten från tävlings klassen från i fjol och det var åtskilliga som sprang över ditt pers. (och fler lär det bli i år pga. rekorddeltagandet).
En sak är dock säker, du kommer att slå mig på Hässelbyloppet i år.

Lina sa...

Det låter bra!!! :)Egokickar är bra! :)
Jag tror inte jag slår dig dock, men man ska aldrig säga aldrig ;)
//Lina

Kalle sa...

Med 50 km. ultraterrängslöpning i benen från dagen före så är jag ett lätt byte.