söndag 10 april 2011

Söndag

Dagen började som sagt med att jag på morgonprommisen med hundarna insåg att jag inte skulle kunna tävla. Jag måste ha sett lite smått crazy ut. Jag hade en väldigt konstig klädkombination, ni vet när man bara drar på sig första bästa plagg när man vaknar. Sen så joggade jag där fram och tillbaka med hundarna och försökte ta reda på benstatusen. Hehe...07:30 på morgonen, en söndag, måste sett lite galen ut;) Eftersom det inte kändes bra så ställde jag in DM. Det skulle inte ha gått idag. Klubbkompisen Elina skulle springa så jag mötte upp henne ändå. Vi tog bilen bort till Ursvik och där träffade vi massa härliga löparvänner! Jag stod sedan där i solen med supertrevliga Marianne och vi hejade allt vi kunde på de som sprang! En trevlig och löparinspirerande förmiddag. Efter detta så har jag ätit lunch på ett mysigt café, övningskört, gått långpromenad med hundarna, slängt massa. Saker på tippen. Och sist men inte minst så sprang jag 11 km:) jag sprang på mjukt underlag så det funkade ganska bra. En så bra dag idag, trots ett lite deppigt beslut i morse, känner ni att det är vår på riktigt nu?! :)


Min träning i veckan har sett ut så här; löpning 50 km a' 5 pass och ett styrkepass. Även om jag givetvis blir lite less när benhinnorna strular så ser jag positivt på framtiden. Jag kommer inte låta något "knäcka" mig, det ordnar sig alltid:) -posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Låter som ett bra beslut! Att ta en långpromenad låter ändå som ett bra sätt att spendera dagen, iallafall om ni hade lika fint väder som vi hade. Åååååh, vår! :)

Lina sa...

Ja äntligen vår!!! :) så härligt!! :)