fredag 15 april 2011

1,2,3..,

...träningspass idag som sagt tillsammans med ironmanalex. Det hela började väl egentligen med att vi ganska länge har pratat om att träna tillsammans men det har bara inte blivit av ännu. När vi nu i början av veckan till slut kom överens om att fredag var en bra dag så frågade jag Alex vad han ville träna för något. " allt, simning, löpning och cyckling" svarade han som om det vore det mest självklara i världen;) Jag är inte " den som är den" ;) ...så ja varför inte? Jag gillar faktiskt inställningen, varför begränsa sig?:) Morgonsimning var det första passet som vi körde, tidigt i morse, innan Alex skulle jobba. Det var en fantastisk start på dagen! 17:30 var det sedan alltså dags igen, denna gång så satt vi taggade på spinningcykeln. Alex hade dessutom stressat från jobbet för att hinna, en liten extra guldstjärna i kanten för det!:) jag däremot hade haft en ganska lugn och skön dag. Passet drog igång och det var ganska få i spinningsalen idag, inte så konstigt med tanke på att det är fredag och tokfint väder ute. Jag kände att jag hade ganska mycket energi på cykeln idag, jag var uppe i 93% av maxpuls, så härligt! Svettiga efter passet så tog vi såklart en bild...


Nu så var det dags att byta ut de svettiga spinningkläderna till löparkläder för att köra dagens sista pass! Mina ben kändes som spaghetti när vi tog de första stegen utanför sats. Alex sa att det ofta känns så de två första kilometrarna när man går från cykel till löpning och att det skulle kännas bättre snart. Jag tvivlade... Kroppen kändes seg och urlakad på energi.. Men allt eftersom så kom faktiskt energin tillbaka och utan att egentligen var medveten om det så ökades faktiskt farten hela tiden desto längre vi sprang. Det kändes bra, skönt att få avsluta dagen starkt! Efter 5 km så nöjde vi oss och var även såklart väldigt nöjda över vår thriatlonfredag! Återigen så åkte mobilkameran fram!:)


3 pass på en och samma dag, helt underbart!:) Tack för idag Alex!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

GRYMT BRA JOBBAT!!!
Imponerad men inte förvånad!

//Minna