tisdag 26 april 2011

Sleepy legs

Tredje dagen med utförsåkning och det börjar kännas ordentligt i benen kan jag lova! Idag så har vi åkt i stort sett hela dagen med paus för lunch och fika. Eftersom det är så varmt ute så har benen fått kämpa desto mer i backarna, då underlaget varit tuffare. När jag kom hem från backarna var jag lite smått hög på livet så tänkte jag att en mils löpning skulle vara ett helt fantastiskt sätt att få avrunda dagens utomhusaktiviteter på. Så jag svirade snabbt om från skidkläder till löpkläder och satte på mig garminklockan. Solen sken fortfarande och jag gav mig i väg. Redan efter ett par meter så kände jag att det var som om kroppen inte riktigt lydde, jag hade varken styrsel eller kraft i benen. " det släpper nog efter ett par km" tänkte jag, men det gjorde det inte. Det var bara segt, tungt och motigt rakt igenom. Jag fick helt enkelt inse att benen har gjort sitt idag, nu så vill de vila. :) 6 km fick jag ihop. Nu så är det rätt mysigt att få återhämta sig i en fjällstuga resten av kvällen.


Sista kvällen häruppe, i morgon bär det med blandade känslor av mot Stockholm igen. Jag älskar skidåkning! - Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! :)