onsdag 10 juni 2009

Vad får man inspiration av en dag som denna?

Idag har jag haft en riktig "fuldag"!
Förstår ni vad jag menar när jag säger fuldag? Ni vet, en sådan där dag som börjar med att man bara önskar att man fick ligga kvar under täcket när väckarklockan på mobilen ringer. "Ringer" är föressten fel ord; "trakkaserar" känns lämpligare! Vem fasiken uppfann "Snoozfunktionen" egentligen? Var det verkligen så smart? Man trycker in knappen ett par gånger och fortsätter drömma om semestern eller något annat trevligt tills man med ett ryck vaknar igen och inser att man har sjukt jävla bråttom. "Snooz" drar ju faktiskt bara ut på lidandet! Regndropparna smattrar mot fönsterbläcket och allt känns motigt. Öppnar garderoben. Helt oinspirerad drar man åt sig det tråkigaste plagget, bara det är varmt och skönt. Det är lågtryck och fuktigt i luften, håret har sett för jävligt ut. Mitt hår har aldrig gillat fukt. Ush, hela dagen har jag kännt mig så mosig och bara velat hem. Ett tag när jag tittade ut genom fönstret på jobbet så tänkte jag till och med att det såg ut som en novemberdag ute. Allt har bara känts så menlöst och som sagt oinspirerat idag. Jag har varit på simhallen ikväll allafall, allt kändes lite bättre efter att jag bastat, det var härligt! Jag försöker även njuta av tanken att vi bokade våra spanienbiljetter igår. Jag funderar även på att städa ur och fixa min garderob i morgonkväll. Dags att använda snygga sommarkläderna! Det är ju faktiskt bara början på Juni än så länge, hela sommaren har jag framför mig, Livet är ju på topp! I morgon är en bättre dag!

2 kommentarer:

Espen sa...

Lina, er du skadet nå?
Har du testet gladpack & tigerbalsam trikset?

Jeg bruker dette ofte når jeg er skadet både i kner og "legger" (english: legs, swedish "vadorne??")

http://www.mosjonisten.com/?p=544

Lina sa...

Hej! Känns ganska bra i benen nu, men vill vara helt ok innan jag ger mig ut o springer, så jag spinnar lite mer nu, bra alternativträning! Tigerbalsam använder jag alltid, men tack för tipset ändå ;)