måndag 22 juni 2009

Imorgon ska jag testa det där..

...med TUSINGAR! :) efter tips här på bloggen har jag läst lite på nätet och insett att det nog är rätt bra det där med att springa 1000 meter och sen vila, 1000 till och sen vila osv. Hittade bra info om detta på maraton.se. Många verkar vara mycket positiva till den effekt som detta haft på farten.
Hur många tusingar jag ska/bör köra vet jag inte. Ska sova på saken... vill köra hårt men ändå inte pressa kroppen alldeles för mycket, hm svårt med sånna avvägningar..

Vad rekommenderar ni som "varit med förr"?? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

6 stycken tror jag är bra, sedan anpassar man tempot till att man klarar av alla på samma tid.
Råkar du bo i närheten Rålambshovsparken så är gångbanan runt parken ca 970m. Jag ser att du klarade maran på 4:14, så jag tycker du borde köra 4 min-tempo(om du är helt frisk) och vila 60 sek mellan intervallerna

//Thomas

Lina sa...

TACK FÖR BRA TPS!! provande på detta igår, kändes jättebra!!! =) ///Lina