lördag 6 juni 2009

Nya krafter

Veckan som gått har det inte blivit många träningspass för mig. Min ena fot har svullnat upp och blivit blå efter maran, jag tycker nästan att det börjar att bli lite komiskt med alla åkommor just nu. Jag lovar jag är ingen hypokondriker, har bara lite otur verkar det som. Hur som hellst så känns det ändå lugnt, jag har ju inget lopp på G de närmsta veckorna så jag kan träna smart och känna efter på dagsformen. Just av denna anledning så har jag bestämt mig för att avstå från sommarträningen med Team Stockholm Marathon. Jag har känt mig jättesugen och har velat fram och tillbaka hela veckan. Men pga. att mina ben krånglat så på sistone så vill jag inte ha inbokade pass och pass som jag har svårt att "bryta" om jag känner att det gör ont. Jag vill med andra ord gå på känsla nu ett tag framöver och lyssna på kroppen. Men tro inte att jag ska ligga på latsidan i sommar. Alternativ träning ett par dagar i veckan är det som gäller om jag känner av benet, såsom spinning, långpromenader, styrketräning och simmning. Jag ska försöka stärka mina vrister också, under tandborstningen, morgon som kväll.

Idag sprang jag föressten 3 km, sen provade jag för första gången Sats Core Puls, med missnöje. Det var säkert jättebra träning egentligen, men passet innehöll massor av hopp, vilket inte alls kändes bra i nuläget.

Men som sagt, så har jag i övrigt inte alls tränat så mycket i veckan. Efter ett stort lopp som Maran så kändes det lite konstigt dagarna efter. Så det har tagit några dagar för mig att hämta krafter igen och börja sakna och längta efter löpningen. Dagarna efter maran så låg inte löpning på favvislistan precis, men nu börjar den återfå sin position. Nu är det bara att njuta över Maran som insats och ta vara på ljumma sommarkvällar med "springpjukken" på, LÖPNING ÄR JU BÄST PÅ SOMMAREN :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Börjar nästan bli tröttsamt att skriva det men du har ännu en gång fattat ett riktigt och klokt beslut :-) Det viktigaste är att ta det lungt och inte stressa på så ska nog alla bitar falla på plats(du har ju hela den sköna och härliga sommaren på dig) och att du inte heller kommer att ligga på sofflocket är det nog ingen som tror, mer entusiatisk löpartjej får man leta efter ;-) Vill du sen ändå halvmaraträna så är det bara att gå in på marathon.se resp. TSM hemsida om man vill ha lite tips.
Kul att du har anmält dig till själva loppet:-)
Har du något annat mål än "bara" ha kul och testa en ny distans? Jag tror att du gör 1.48.48. Hur kändes dom första löpstegen efter maran och hur kunde du springa med en svullen fot(och få på skon)?
/kalle.
Ps.ska du inte skriva upp Två sjöar runt på genomförda lopp 2009? Ds.

Lina sa...

Hej! Jag har inte bestämt mig för vilken tid jag önskar köra halvmaran på ännu, men min förhoppning är att kunna ta en mil på 45 min vid sommarens slut, hoppas jag hinner komma dit :) Det gick sådär att springa med svullen fot, hehe, därför som det inte blev så långt. Tack för att du påmminde mig om två sjöar runt, hade glömt det :)