tisdag 9 september 2014

Snart så!

Hej! Hoppas allt är bra! Idag ska jag på efterkontroll hos barnmorskan för att se hur min kropp har återhämtat sig efter förlossningen. Bebbson blir 8 veckor på pricken idag och min förhoppning är att det ska vara fritt fram att dra igång träningen typ NU! :) Jag är grymt nyfiken på passen på sats, tex strong mama, där man får ha med sig sitt barn. Vore ju perfekt att kunna köra det.  Bebbson verkar bli fascinerad av nya miljöer så han skulle säkert inte ha något emot det. Att lämna på minisats känns för tidigt..även för MIG... Pulsen skulle vara rekordhög innan jag ens hunnit släppa honom med blicken. Min beskyddarinstinkt är alldeles för stark och jag skulle vara på helspänn. Jag har lite svårt att lita på andra, han är ju så liten ännu. Plus att det skulle kännas konstigt att lämna honom sovandes ifall han skulle vakna och bara ha främlingar runt sig. Att lämna honom när han är vaken skulle inte heller kännas bra. Alltså med andra ord, minisats är inte ett alternativ för oss i nuläget. Så därför känns pass där jag själv har honom under uppsikt bäst och vill jag träna ensam så får det bli när Daniel kommer hem från jobbet. 
Någon som testat mamma+barn-passen?

Inga kommentarer: