tisdag 14 juli 2009

Tempopass

Idag när vi slutade jobbet för dagen , jag och Michel, så svirade vi snabbt om till löparkläder och åkte ner i garaget. Som vanligt fick vi kommentarer om att åka hojj i shorts :) Jag kan ju i och för sig medge att man känner sig lite annorlunda brevid alla fullutrustade "Mc-knuttar" på vägarna ;) Vi drog hem till mig, kastade in väskor och hjälmar i min lya. Sen värmde vi upp genom att småjogga ner till lötsjön för ett tempopass. Skorna knöts åt, klockan ställdes in och en bra inledningslåt spelades på ipoden. Det kändes så bra. Speciellt de sista 4 kilometrarna. Jag tror att jag har tusingarna att tacka för detta, det flöt! Löpsteget kändes så annorlunda, bättre rytm på något vis. För Michel såg det också ut att flyta, i alla fall det jag såg av honom, min snabbe vän:) Klockan stannade på 44:05 för honom och 46:13 för mig. Enligt hälsans stig som ni ser på kartan intill så ska sträckan vara 5 km (vi körde 2 sånna varv=1 mil) Men jag tror att sträckan är något kortare, inte mycket, men 100 meter kanske. Jag är hur somhellst sjukt nöjd med tiden, detta är mitt persa på den här sträckan! ;)

//Lina

2 kommentarer:

Karin sa...

Shit Lina, sjukt bra!! Du är helt galet duktig och bra! Verkar som att du hittat en bra träning i dessa tusingar.
Själv har jag tappat både sug och motivation, men jag har inte gett upp - jag ska hitta den igen. Däremot har jag nog nästan bestämt mig för att ge upp TSM för denna gång, tycker det är superbra träningsform - men just nu blir jag mer stressad än peppad av att vara sist i gruppen :( Hittade hit via Thomas och eftersom du är sån inspirationskälla för löpning så tittar jag in då och då :)
Kram Karin
P.S Tror det står kvar en kasse med gott och blandat drickbart som är ert i vår hall, överlämning kan ske vid valfritt tillfälle.

Lina sa...

Hej Karin! Vad kul att du hittat hit! Jag förstår om det känns lite tufft med TSM efterssom du inte löptränat nu innan du började där. Det tar ju ett tag att komma in i löpningen från start. Men bra att du inte gett upp allafall! =) Motivationen tappar vi alla ibland, jag känner mkt väl igen känslan. När jag tappar motivationen så brukar jag försöka tänka på vad som lockade med träningen från början. Jag försöker påminna mig om vilka känslor och tankar jag hade då, kanske något speciellt mål eller så. Eller så försöker jag att minnas något särskillt pass då det kändes extra bra. Eller så anmäler jag mig till något lopp på så sätter jag eld i baken på mig själv och blir lite stressad;)Hur gick vansbrosimmningen föressten?
Kram!//Lina
Ps. det drickbara i kassen får ni såklart:)hehe =)tack för senast, det var jättetrevligt!