söndag 5 juli 2009

Låååångpass


Jag började denna härliga söndag med en genomsköljare på 2 mil! Thomas kallade något av alla långpass med TSM för just genomsköljare och jag tycker att det är ett klockrent ord för ett riktigt långpass:) Man känner sig ju faktiskt lite genomsköljd, man har svettats ur sig alla slaggprodukter och man känner sig frisk,stark och fräsch. Nu är jag så där härligt avslappnad i alla muskler och ska fixa i ordning en tallrik med jordgubbar! Söndagar blir verkligen vad man gör de till :)

4 kommentarer:

Thomas sa...

Har jag sagt det? Det låter nästan för klokt för att vara sant :)

Anonym sa...

Jag tycker att du ska föra in Thomas kloka och klockrena devis i din spalt: "HÄRLIGA TRÄNINGSCITAT"
Kanske måste du fila lite på texten och formuleringen först. Ett förslag:

"ETT RIKTIGT LÅNGPASS är som en genomsköljare för kroppen. Man svettas ut alla slaggprodukter, känner sig avslappnad, stark och frisk. Ja, lika fräsch som en tallrik jordgubbar"-Thomas A.(+Lina F.)

/Kalle.
Ps. Vad kallas det om man sprungit 55 km.? -BORTSPOLAD kanske? :-) Ds.

Lina sa...

HAHAHAHA bortspolad ;) Men har du sprungit 55 km nu eller vad???!!!! :) inne på "ultraspåret"? fick du inte nog av maran-distansen?? :)

Anonym sa...

Jag sprang Hornstull-Järna i lördags. Ultraträningslopp i låg fart och med många stopp. Inte alls så jobbigt som det verkar.
6.12 tim.(netto), tot. var vi ute bortåt 9 tim. i min grupp (vi var 3 grupper).
75 startande och 58 klarade hela sträckan!!!(Jag tror att några hade ett rekord på 1-2 mil!).
Nej, jag är inte inne på ultraspåret fast jag funderar på Uppsala C-Märsta-Stockholm C 77 km. 18 juli och oxå ett träningslopp i låg fart 6.30-7 min/km. Ingen anmälan och gratis.
/Kalle.