torsdag 30 juli 2009

Hårda tag, minst sagt, i Ursvik Extreme!


Igår efter jobbet så drog jag, Shirley och Michel hem till mig där vi svirade om till löparkläder. Redo för Ursvik Extreme,15km terräng. Michel kutade iväg som en snabb ekorre mellan träden medans jag och Shirlan tog det lite lugnare. Spåret var helt perfekt, böljande terräng, tuffa backar och välmarkerat hela vägen runt. Vilken härlig träning! Faktiskt fem stjärnor av fem möjliga! Efteråt var vi uttorkade, supertörstiga. Jag hade fantiserat om Fanta de sista kilometrarna, helt torr i käften. -Vätskebälte vart är du när jag behöver dig?;) Väl hemma drack vi som kameler alla tre (en kamel kan dricka över 100 liter vatten vid ett enda tillfälle) Det ni ;) och så tog vi oss en varsin vätskeersättning.
Sammanfattning? = Detta vill jag göra om!! Snart! :)

1 kommentar:

LindaH sa...

Jag undrar hur banan ser ut, är det mycket snåriga stigar eller går det bra att löpa på utan att det sticker upp rötter?