tisdag 11 november 2014

Hej!

Nu blev det minsann ett lite oplanerat blogguppehåll. Jag hoppas att ni mår bra, det gör i allafall vi :)! Jag har funderat lite på detta med min förlossningsberättelse, "bebbe del 2". Jag har faktiskt skrivit inlägget men inte publicerat det. Jag var så ivrig tidigare och tänkte att jag såklart ville dela med mig utav det största som hänt mig. Men så skrev jag inlägget, och redigerade... och redigerade. Jag tog bort saker som jag ansåg kändes för privata och desto mer jag höll på desto mer kröp en obehagskänsla fram över att ens dela med mig i överhuvudtaget. Till de allra flesta av er vill jag nog dela med mig, men så finns det ju även människor som jag inte skulle känna mig bekväm med att berätta för om mitt allra finaste och känslomässiga dygn. Det är detta som gör att det inte känns bra. Jag tror även att min olustkänsla i att dela med mig av förlossningen beror på att jag känner att gränsen till min personliga integritet, i samband med att ha fått barn, har suddats ut. Under graviditeten, förlossningen och tiden efteråt så är det som om allt som har med ens kropp att göra inte längre är lika privat och nu känner jag att jag vill återfå kontrollen på något vis. Svårt att förklara exakt vad jag menar, men det är en känsla som jag har. Summa kardemumma. Just nu vill jag inte publicera inlägget. Jag hoppas att ni förstår och jag är ledsen att jag sa att jag skulle göra det. Kanske har detta en del i att jag inte har bloggat, det vill säga att jag har tänkt att jag borde skriva och publicera det där inlägget, men sedan känt att jag inte riktigt har haft lust, och därför skjutit upp det? Hur som, jag kan sammanfatta det hela med att min son Anton kom tillslut. 16 dagar efter beräknat datum och med tre dagars värkarbete (och på själva förlossningen i 21 timmar). Kraften i de lyckokänslor som kom när han föddes slog mig som en klubba och kärleken till min fina, vackra och underbara pojke slår verkligen allt!

1 kommentar:

Åsa via Ultrabrdo sa...

Fina båda två! Skönt att allt verkar gå bra :)