lördag 29 mars 2014

Not so much fredagsmys

Desto mer som magen växer desto mer börjar jag uppskatta det där med riktigt avslappnat fredagsmys. Att få ladda ner efter arbetsveckan. Slänga ihop någonting gott, tända ett par ljus, krypa ner under filtar i soffan med Daniel och hundarna och se på tex lets dance. Jag hade sett framemot det hela dagen igår! Det är ett problem bara. Själva grundproblemet är nog att jag har svårt att sitta längre stunder pga foglossning, ganska snart så börjar det ömma rejält i både svanskotan och i ländryggen. Det finns då bara en sak att göra. Lägga mig ner.  Problem nummer två är att nu när jag är ganska långt gången så har tröttheten som chockade mig de första veckorna av graviditeten börjat komma tillbaka. Det i kombination med att ligga ner, ja, inte världens bästa kombo. Jag hann inte ens se halva lets dance innan jag var förlorad till se galna drömmarnas värld  (ja, drömmandet har ingen hejd när man är gravid). Så kul sällskap var jag och fredagsmyset som jag sett framemot var över innan det knappt hunnit börja. Lite av en besvikelse faktiskt! Desto piggare är jag nu vid 6-7 tiden på morgonen! Nu sitter jag och pluggar, jag läser en barnutredningskurs och har en uppgift som ska in i morgon. Har nog aldrig hänt att jag pluggat så här tidigt på en lördagsmorgon!
De flesta lördagsmorgnar brukar jag träna  i någon form, tycker att det är en bra start på helgen. Efter veckas förkylning väntar jag dock en dag till.

Inga kommentarer: