tisdag 25 mars 2014

Hej!! :)

Det var ett tag sedan som jag skrev här.
Det finns säkert flera förklaringar till detta om jag börjar "gräva" men det har jag ingen lust med just nu.
Trots att jag just nu sitter hemma dunderförkyld så känner jag att bloggsuget som den senaste tiden pockat på uppmärksamhet bubblar över. Och det är väl det som är det viktiga?
Att jag vill blogga, att jag känner för det igen.
När man inte har bloggat på ett tag tycker jag att det känns motigt att "sätta igång". Nästan som att ringa ett samtal till en gammal vän som man inte hört av på evigheter. Det är lätt att skjuta upp till morgondagen och att få lite dåligt samvete. Hur böjar man? Hur drar man igenom ett par månader i ett samtal eller i ett blogginlägg? Ska man ursäkta sig? Njaa, det är väl en tråkig drivkraft!? Och tråkigt att läsa.Jag tänker att jag gör det enkelt, jag river av detta första inlägg där jag berättar om de största händelserna de senaste månaderna. Sedan blickar vi framåt. Låter fönsterutan fram på bilen vara större en backspegeln!
Varför blogga nu då?
Jo det har kommit över mig allt oftare på senaste tiden, jag saknar bloggen.
Jag blev motiverad av den och jag lärde mig massor, dels genom att jag själv avsatte tid till att själv tänka och reflektera men även genom er, ett par 100 läsare,  och flera som ständigt gav mig feedback!
Trots min rinnande näsa och en rygg som gör att jag under bara dessa skrivna rader fått byta plats mellan soffa och stol tre gånger så känner jag mig så peppad över att ha öppnat upp bloggen igen. Jag har läst ett par kommentarer och ett par mail från fina läsare som säger sig sakna bloggen. Wow! Ni är för härliga! Nu kör jag en snabb summering för att ni ska få veta vad jag "står i" nuförtiden.

Det finns faktiskt en hel del som har hänt i mitt liv sen sist.  Vissa månader händer det mer än andra, så är det helt klart!  Och nu har det hänt mycket! Det finns ingen möjlighet att återberätta allt jag sysslat med...och risken är stor att det skulle bli långrandigt så jag håller mig till de stora händelserna. :)

Ni var ju uppdaterade om att vi har flyttat. Efter att ha bott på lite färre kvadrat bor vi numera lite större. Skönt trots att det har varit och är en hel del att fixa med i lägenheten. Nu är det nymålat nästan överallt och det börjar kännas mer och mer som vårt när vi har fått till det så som vi vill ha det. Att det är max tre minuter till SATS är helt klart ett STORT plus som gör vardagen lite mer bekväm.
En annan sak som stuckit ut lite sedan sist är givetvis veckorna på de karibiska paradisöarna Saint Lucia och Barbados nu i februari.  Sagolikt vackert och häftigt. Att resa är min passion och jag kan aldrig få nog av att upptäcka nya platser!

foto: Gröna, växtrika St lucia
Den absolut största nyheten av de alla sparade jag nu till sist. *Trumvirvel*  och det är att....Jag ska bli mamma i slutet av juni! :) Jag har en rejäl kula som stadigt växer! Det känns så klart jättehäftigt och roligt! Så stort. Att bli någons mamma. Det känns faktiskt riktigt coolt.

Foto: Tänka sig att det var en liten minimini-bebis inne i magen under Hässelbyloppet i oktober, 42 blankt och lite flåsigare än vanligt :)

Sådärja nu vet ni lite mer än sist och jag har nog minnsann tjuvkikat lite på besökstatistiken idag när jag öppnade upp bloggen. Jag trodde ni alla tröttnat på min ouppdaterade blogg men konstaterade snabbt att så inte är fallet. *glad* Ni är ju t.om rätt många som kikar in här varje dag fortfarande. Därför vill jag såklart veta, hur mår ni? Hur går träningen? Har ni några spännande mål eller något annt kul på g? Berätta!



17 kommentarer:

Louise sa...

Åh Stort Grattis Lina! Kul att du skriver igen :)

Anonym sa...

ÅÅ va roligt med en bebis i magen! Grattis.
Är jätteglad att du är tillbaka i bloggen. Hoppas du har lust och tid att fortsätta blogga trots att din träning kommer att se annorlunda ut framöver. Jag och säkert många andra med mig är jättesugen på att läsa om din graviditet, ditt mående och din träning.
/Malin

SofiaSol sa...

Wow!! Stort grattis!!
Din blogg har legat kvar i läslistan:-) och superkul om du känner för att börja skriva lite igen! Du inspirerar:-)

Ousa sa...

Stort Grattis till er båda! En liten mini löpare på gång!
Saknat din blogg och hoppas på att du fortsätter skriva lite nu. Krya på dig nu!

Jenny sa...

Åh stort grattis Snärtan!!! Det är en ära att få vara någons mamma :) kul att du skriver igen, jag är ofta inne ich läser och inspireras av, inte bara din löpning, utan din livsinställning :) många kramar / Jenny

Kristin sa...

Grattis!
Jag är en ny läsare här, och en ny löpare ;)
Hittar mycket inspiration här, vore verkligen roligt om du fortsatte skriva.

Lina sa...

Louise!! Tack!!! :( känns kul att vara tillbaka igen!

Lina sa...

Louise, det skulle givetvis vara en glad gubbe! :)

Lina sa...

Malin: Tack!! Det känns jättespännande med bebben!! Vad kul att du är så positiv till att jag börjar att blogga igen!! :)

Lina sa...

Sofia: Vad härligt att höra att jag fått ligga kvar i läslistan och vad kul att du blir inspirerad!! :) :)Tack!

Lina sa...

Ousa: Tack!! Ja kanske är det en liten löpare därinne, hursomhelst kommer den nog att få "åka vagn" under ett par pass när den är liten!:) hoppas du mår bra, kul att höra från dig!!

Lina sa...

Nämen, är det Jenny-pinglan!! Kul att höra av dig, var evigheter sedan ju!!!! Hoppas du mår toppen!!!! Stor, stor kram!!!!

Lina sa...

Kristin: Hej Kristin! Välkommen hit!!! Vad härligt att du börjat med löpning, det blir bara roligare och roligare!:)

Saras Träningsblogg sa...

ÅÅÅH VA KUL! Du är tillbaka och STORT GRATTIS! Vilken Lycka!

Anonym sa...

Vilken överraskning när tog min vanliga surfrunda och såg att det finns massa att läsa. Välkommen tillbaka! :)
Krya på dig och grattis till kulmagen!

Lina sa...

Sara: tusen tack!! Är glad över att vara tillbaka!! :)

Lina sa...

Anonym: tusen tack!!! :) :) :)