tisdag 15 december 2009

SNÖ!!!

I natt och idag så har det snöat en hel del.
Efter att ha gjort en rejäl vurpa utanför skolan, till min kompis Jonnas stora lycka ;)... så var jag lite osäker på om det verkligen skulle gå (!!)att springa idag. Jag frös som en galning när jag stod vid pendeltåget och lusten att stanna inomhus så länge som möjligt var lockande, men jag ville ju också träna!

Jag beslutade mig för att köra löpbandet på SATS idag, så jag packade väskan och begav mig dit.
när jag kommit halv-vägs till gymmet så såg jag en löpare närma sig som kändes väldigt bekant... Storebror! "Jag ska ut och springa en sväng" sa han. jag ändrade mig såklart blixtsnabbt, så det var bara; hem igen, på med varma löparkläder, mössa och vantar och ut i snöyran. 11 km avverkades + lite snöbollskrig när vi sprang förbi en skola och fick en snöboll på oss =) hehe...
Det känns fantastiskt bra nu efter. Jag ska på julbord i kväll, precis vad jag vill efter att ha sprungit i kylan/blåsten/ snön!
PS. Jag hade fel, det GÅR alltid att springa ;)
//Lina

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Duktigt att vända om och ge sig ut i snön! Jag har tänkt springa imorgon men då jag aldrig sprungit på vintern så finns väl risken att gör en tvärtom-runda - börjar ute, ger upp och går hem för att sedan gå ner till löpbandet på SATS..

Lina sa...

Pernilla: Lycka till! Det går säkert jättebra! Det ger en kick att se att det går om man vill, bra för "träningspsyket" :) //lina