torsdag 3 januari 2013

Kommer sakna!

Under min studietid så lärde jag känna Minna som läste/läser socionomprogrammet precis som jag. Lägligt nog bor hon knappt 100 meter bort från mig samt är marathonlöpare. Cachiiiing! Jag vet inte hur många gånger vi har startat våra dagar med ett löparpass för att sedan sitta i mitt lilla kök och plugga nyduschade i mjukiskläder med en varsin vattenflaska i högsta hugg. I bland inför tentor har vi hängt nästan dygnet runt och tagit energigivande brejks i form av träning. Så skönt med en likasinnad! Eller tagit snabba powerwalks där vi under passets gång förhört varandra på tentafrågor. Det kallar jag effektivisering! ;-) vem sa att man inte har tid med träning?


Idag sitter vi i mitt kök med vårat sista skolprojekt innan vi blir helt klara och examinerade socionomer. Visst känns det lite vemodigt och vad jag kommer sakna studietiden men samtidigt känner jag glädje. Tänk vilken optimal studiekompis jag har haft!! Minna och jag har ju även andra projekt framöver, som att vi ska kuta Berlinmaran båda två i september till exempel!!:-) så trots att studierna är över så kommer det nog hängas både i löparspåret och mitt kök även framöver!:-)
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: