tisdag 5 april 2011

Sportbh från Swegmark

Jag tycker att det är väldigt viktigt med en bra sport-bh när man tränar.

Jag vill känna att den ger stöd samtidigt som det är viktigt att den känns ventilerande och att den transporterar bort svett effektivt, så att den känns behaglig passet igenom.


Som ni vet så finns det ute på marknaden en uppsjö utav olika sportbh-ar . Det är därför inte lätt att vara säker på att man har hittat rätt när man står där i provhytten och hoppar upp och ner för att försöka ta reda på om den verkligen ger det stöd som man faktiskt behöver och är ute efter.


Nu så har jag fått förmånen att testa en sport-bh från Swegmark, ett märke som för mig är nytt.
Jag har testat modellen Step:

"•Coolmax-material som transporterar bort fukt från kroppen


•Bred resår för extra stöd


•Vadderade och justerbara axelband


•Kan korsas i ryggen


•Säkra Ökotex-certifierade textilier"


Efter att ha testat bh:n både under styrkepass och löppass så anser jag att sportbh:n lever upp till de egenskaper som uppges. Jag tycker att det är toppen med de justerbara banden så att jag kan ställa in den precis som jag vill ha den. Jag tycker även att det är toppen att man kan korsa banden över ryggen, det är både snyggt och bekvämt. Dock ganska så mycket svårare att sätta på sig jämfört med om man har de på det vanliga sättet;)


Innan jag provade bh:n så undrade jag över spännet i ryggen, man spänner precis som på en vanlig bh. Det var något nytt för mig när det gäller sportbhar och jag funderade på om det var något som skulle störa mig, men icke. Jag tänkte inte ens på det när jag låg på rygg under styrkepasset, så inga problem . Bh:n gav ett mycket bra stöd enligt mig. Fast jag är o andra sidan inte i behov av jättejättemycket stöd, då jag inte är så storbystad. Men jag har ändå svårt att föreställa mig att den inte skulle ge tillräckligt med stöd.


Jämfört med mina tidigare sportbhar så var denna även tunnare i materialet. Vilket jag tycker känns väldigt lovande inför stundande löp-pass i sommarvärme. Jag tycker att mina tidigare inte transporat bort fukt lika bra som denna.


Så för mig så lever den upp till vad jag förväntar mig utav en bra sportbh. Att den är snygg, svart med röda detaljer, ger den så klart en liten extra guldstjärna i kanten. Trots att funktionaliteten är det som jag givetvis absolut främst prioriterar! Snyggt och sportigt med korsad rygg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också en Swegmark, och jag tycker den är toppen!
Ha en bra dag! :)

Desiré sa...

Nu blir jag sugen på ny sport-BH! Har haft samma i typ två år nu :S

Jo. ang. FiveFingers.. Jag tycker att FiveFingers Speed är den bästa modellen att springa i. De är lätta, har tunn sula som ger stor barfotakänsla och de är gjorda i ett mesh-tyg som andas bra. Dock är de inte vattentäta så jag springer bara med dem när det är torrt och varmt (vår, sommar). En annan fördel jämfört med de andra modellerna är att Speed har snörning vilket gör att man får på sig dem mycket lättare. De är också väldigt hållbara då jag sprungit ett antal mil med dem i skogen och även obanad terräng. Det går även att springa med dem på asfalt, men det är allra roligast att springa med dem i skogen där det är kvicka fötter som gäller :)

Lina sa...

Anonym: Ja den känns skitbra :) Ha en bra dag du me!:)

Lina sa...

Desire´: tusen tack för fivefingersbeskrivningen!!! blir nog ett par som belöning efter tre veckors specialdetox ;)