söndag 13 april 2014

Söndag

Jag tyckte nyss att det var fredag och helt plötsligt så är det söndag. Det känns som om jag inte har fått så mycket uträttat denna helg fast ändå så har jag inte kopplat av särskilt mycket heller bortsett från att jag somnat tidigt på kvällarna. Så egentligen har jag väl gjort en hel del. :) Jag började dagen igår med ett crosstrainerpass med mamma. Jag hade gjort ett upplägg så att passet skulle kännas roligt och omväxlande. Annars tycker jag att hela 45 minuter på maskinen kan bli lite träligt. Jag behöver ha ett upplägg med varierande intensitet och motstånd. Är så glad att det fungerar så  bra med crosstrainern nu när jag inte springer. 
Det känns som om jag hittat mig själv, eller rättare sagt mitt "tränings-jag som gravid". I början av graviditeten kände jag mig så osäker när jag inte längre kände igen min kropp. Så trots min foglossning och viktökning så känns denna sista tredjedel av graviditeten som den bästa gällande träningen. Det känns lite knäppt då jag i övrigt har mer krämpor nu. Efter crosstrainern spa-ade vi i nästan 1,5 timme på sats med hårinpackningar, peeling och krämer av olika slag. Daniel är så rolig, ofta när jag kånkar hemifrån med mina "bauta-väskor" får jag frågan om jag ska flytta hemifrån eller möjligtvis ut på långresa :). Hehe.. Han brukar inte ens ha någon väska med sig utan knatar i stort sett ditt med en vattenflaska i handen. Helgen i övrigt har gått åt till att leta utemöbler till vår balkong och idag slog vi till på en soffa och två sköna stolar. Mysigt!! Ni ska få se när vi inrett klart. Juste, och så fikade jag med ett gäng gravida kvinnor idag från mamma-gruppen. Det var jättetrevligt att få "nörda in sig" lite på gravid och förlossnings-snack... Ni vet så där som när en maratonlöpare träffar en annan marathonlöpare då går ju ofta samtalet på högvarv. Icke att förglömma så invigde jag även mina vår-sneakers idag! Är så nöjd! Väldigt rosa och väldigt snygga!
Nu ska jag se mästarnas mästare på tv och äta fruktsallad! Hoppas er helg varit toppen!!!

2 kommentarer:

Kostguiden.com sa...

Hej!

Dricker du proteinpulver, gainer eller tar andra kosttillskott när du tränar?

/ Kostguiden.com

Lina sa...

Kostguiden: Hej! Nej det gör jag inte och nu när jag är gravid så vill jag äta så naturligt som möjligt för att veta vad jag får i mig :)