torsdag 9 december 2010

Snicksnack-löpning...

...blev det i kväll tillsammans med superhärliga Suss! Vi sprang runt sjöarna i Sumpan och rätt som det var så hade vi nästan lyckats skrapa ihop 12 km! Jag brukar ibland tänka på att många säger att de inte har tid att springa. Men enligt mig så blir allt vad man gör det till och hur man väljer att se på saker. Jag tycker tex att löpning är ett bra sätt att umgås med andra på och skulle jag inte ha tid att umgås med andra människor så vore mitt liv rätt så meningslöst.
Vissa sitter hellre på ett cafe´än tjattrandes i ett löpspår, så är det.
Men jag tycker det är synd att inte fler förstår att man faktiskt inte alltid behöver välja. Dra med kompisen på "snick-snacklöpning"(om det går så att säga). Visst har jag kompisar som inte tränar och de tar jag gärna och gör annat med, men de som springer, ja då blir sällan fikat ett alternativ, då passar man på och springer.
Träning ska inte vara som ett extra stressmoment i vardagen, så vet jag att det tyvärr är många som känner. Det behöver verkligen inte vara så utan kan istället vara något att se framemot, något att längta till. Gör det kul! Jag känner mig definitivt mycket mer nöjd i kroppen nu än om jag struntat i träningen och bara fikat bort hela kvällen! Så att man inte har tid handlar ofta om att man prioriterar annat, vill man så kan man! Jag och Suss på vintermaran 6/11; Ett långpass tillsammans med typ 20 andra en lördag! Löparfest! :)

Inga kommentarer: