tisdag 11 november 2014

Hur ligger jag till då?

Ja, rent träningsmässigt. Jag slutade ju att springa i ungefär vecka 20 in i graviditeten. Dels för att jag fick ont i ryggen men även för att jag tyckte att det kändes så annorlunda att springa med en bebis i magen. Innan jag blev gravid så trodde jag att jag skulle springa typ enda fram till förlossningen. Riktigt så blev det inte :p . Fast spinning och crosstrainern höll jag på med fram tills de absolut sista veckorna, då promenerade jag istället  nästan 2 timmar varje dag. Det var skönt att röra på sig trots att det var väldigt tungt. Jag hade även hört att det är bra för bebisen om man rör på sig, det gjorde mig extra motiverad. Efter förlossningen ska man ju heller inte träna och helt plötsligt så var det rätt så lång tid som gått utan löpning. Jag känner absolut att jag har tappat mycket under dessa månader. Mina underben blev jämförelsevis som två smala stickor, (det kändes knappt som om de var mina?!) och jag har känt mig väldigt kraftlös i löpsteget. Visst kom jag tillbaka och kunde "träna på" ganska fort när jag väl satte igång. Men att komma tillbaka till någon "superform", har jag en känsla av, kommer att ta sin lilla tid. Jag har, hör och häpna, varit dålig på att regga passen nu sedan jag satte igång. Jag har i allafall kutat över milen tre gånger, vilket var som en slags milstolpe (höhö). För mig är det viktigt att få komma tillbaka till mitt träningsliv. Det får mig att må bra och känna mig pigg och så är kag ganska säker på att det gör mig till en bättre mamma!  

Inga kommentarer: