tisdag 8 november 2011

Höst och vinter-löpning

Nu fattar jag inte riktigt varför jag kände mig lite deppig tidigare i höst när jag noterade höstens intrång?

Jag har nämligen börjat att inse nu att detta är en ganska mysig och härlig tid på året att löpa trots allt.
Stilla gator, mörka morgnar där ljuset gör sjön till en blank spegel, krispig och skön luft, rosiga kinder och mer tid till träning...
Nackdelen är att tystheten, stillheten och mörkret på en blixtsekund kan förvandlas till något skrämmande...
... då är det inte kul längre och inte mysigt för fem öre. Den rädslan kan tyvärr ibland förstöra och begränsa.  Denna höst så har jag dock ännu inte kännt mig rädd. Eftersom det har varit en så varm och fin höst så har jag under alla mina rundor alltid mött andra som varit ute och motionerat... men när slasket, snön och kylan kommer så kommer de att bli färre, men just nu njuter jag av nuet!


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Cat sa...

Helt sjukt, förra året när min kompis var ute och löpte mötte hon en blottare. Kan du inte ta med dig någon när du springer?

Http://Ctrain.devote.se - träning och motivationen som behövs!

Träningsblogg sa...

vad är det för klocka du har på kortet?

njut av dina löpning risken är större du dör i trafiken än någon random våldsvekare skulle vara ute springa och skadad dig..

Lina sa...

Cat: Ush vad läskigt..jag har ofta sällskap men när man springer så ofta så blir det och behöver man köra vissa pass själv...

Lina sa...

Framtida klassiker: Sant! Det är en garmin 305:a!