söndag 15 maj 2011

"Hej på dig 96% i puls!" ;)

Idag så checkade jag in på Sats vid 12-tiden efter en god natts sömn. Jag jobbade natt mellan fredag och Lördag. Jag sov hackigt och konstigt under dagen och var även tvungen att ställa in både hässelbyträningen och städning av innergården med föreningen. Varken det ena eller det andra känns som något som man bör ägna sig åt efter en vaken natt.
Gårkvällen däremot spenderades hemma hos Jonna, bänkade framför Eurovision. Grymt spännande! Jag var dock jobbigt trött när jag kom hem någon gång efter 1-tiden, det tog inte många sekundrar innan jag slocknade :) I morse däremot så vaknade jag och kände mig utvilad och pigg som en lärka ;) Efter en mysig frukost bestående av coltingpannkakor, kaffe och tv4-morgon så kände jag mig taggad för träning och bokade snabbt upp mig på ett spinningpulspass på SATS. Direkt när jag hoppade upp på sadeln så hade jag bestämt mig för att jag verkligen skulle försöka göra det bästa som jag kunde utav detta pass. Jag hade laddat upp med två vattenflaskor på vardera sida och började sakta men säkert arbeta upp pulsen. Kroppen svarade bra och det var bara att kämpa. Jag var större delen av passet uppe i 80-85 procent men var även uppe och hälsade på 96 % och kunde hålla mig rätt länge över 90%. Jag har aldrig kört ett spinningpass tidigare där jag kunnat hålla dessa skyhöga (över 90%) pulsnivåer så länge som jag gjorde idag. Visst det var tufft, jag blundade då och då och såg västerbron flacka förbi framför ögonen ett par gånger och jag upprepade tyst för mig själv "det här är bra ersättning av uteblivna löpintervaller, det SKA vara så här tungt" Efter passet så kände jag mig så jäkla nöjd, jag lyckades verkligen få till ett riktigt toppenpass! Nu ska jag plugga för att senare ge mig iväg på en trevlig middag tillsammans med gamla vänner.

2 kommentarer:

Mel sa...

wow, grymt bra jobbat!

Lina sa...

TACK!!! :) :)